Menari untuk wanita mengandung adalah keseronokan dengan manfaat kesihatan!

Loading...

Banyak wanita hamil, belajar tentang "keadaan yang menarik" mereka, mula membina semula irama kehidupan yang baru: tiada aktiviti fizikal, lebih banyak tidur dan berehat, pemakanan yang penuh dan kuat, dan lain-lain. Walau bagaimanapun, duduk di sofa sepanjang tempoh kehamilan tidak sama sekali berguna untuk ibu atau bayi masa depan. Lagipun, cara hidup ini, tentu saja, akan membawa kepada satu set berat berlebihan, dan tinggal lama dalam kedudukan duduk - untuk genangan darah di organ panggul dan edema. Itulah sebabnya, doktor mengesyorkan gaya hidup aktif selama sembilan bulan, tentu saja, jika tidak ada kontraindikasi serius yang memerlukan pematuhan ketat untuk tidur.

Daripada menduduki dirinya sendiri semasa kehamilan?

Salah satu kelas yang paling disukai untuk wanita hamil adalah menari. Mereka membantu menghilangkan tekanan emosi, berehat, dan juga membantu mengekalkan badan dalam nada. Muzik yang menyenangkan mempunyai kesan yang baik terhadap sistem saraf wanita, dan pergerakan berirama lancar - meningkatkan peredaran darah. Di samping itu, tarian untuk wanita hamil membantu mempersiapkan kelahiran awal. Ini adalah sejenis kecergasan yang anda akan lakukan dalam suasana yang selesa dengan iringan muzik.

Manfaat Menari

Setuju, tugas utama setiap wanita hamil adalah kelahiran bayi yang sihat. Tetapi jangan lupa bahawa melahirkan anak, seperti Sukan Olimpik, adalah beban yang besar untuk badan anda. Bayangkan betapa menyukakannya untuk melihat prestasi atlet, yang bukan latihan panjang dan bersemangat duduk di sofa dengan secawan teh dan roti manis. Sudah tentu, untuk membebankan diri dengan aktiviti fizikal aktif juga tidak berbaloi. Semua baik dalam kesederhanaan.

Jadi bagaimana anda bersedia untuk bersalin? Setiap wanita hamil mesti mengingati sekurang-kurangnya dua perkara penting: pertama, dia mesti bersedia secara moral, dan kedua, dia tidak boleh melupakan latihan fizikal.

Setiap wanita hamil harus mengingati sekurang-kurangnya dua perkara penting: pertama, dia mesti bersedia secara moral, dan kedua, dia tidak sepatutnya melupakan latihan fizikal

Mungkin semua orang tahu bahawa semasa melahirkan anak, seorang wanita perlu mengekalkan pernafasan yang diukur, yang bukan sahaja akan memberikan akses yang lebih tinggi kepada oksigen, tetapi juga dapat membantu. Untuk belajar mengawal otot-otot perut abdomen, yang semasa kehamilan berada dalam keadaan yang terlalu banyak, perlu menjalani latihan mereka selama beberapa bulan.Jika anda percaya statistik, wanita yang kerap terlibat dalam tarian, sakit semasa kontraksi kurang sengit. Juga bersedia untuk memuatkan badan melaksanakan proses itu lebih mudah, mengurangkan kemungkinan komplikasi. Selepas kelahiran, badan dengan cepat datang untuk nada, otot dikurangkan mengetatkan perut. Anda akan memerlukan usaha yang lebih sedikit untuk datang ke borang sebelumnya. Dan semua ini boleh dicapai, terima kasih kepada pelajaran yang menarik - tarian. Kerana semasa itu anda akan intuitif ketegangan belakang otot, pinggul dan abdominals, dan sebagai untuk irama tarian, beliau mengajar anda bagaimana untuk mengawal pernafasan mereka, menjadikannya lebih mendalam.

Memilih Tarian

Sudah tentu, tidak semua tarian akan sesuai dengan anda dalam kedudukan ini. Menari untuk wanita mengandung harus kurang aktif, tanpa pergerakan tiba-tiba dan kelainan. Wanita hamil adalah sesuai untuk satu bentuk tarian tenang, tetapi sangat berirama yang membolehkan anda untuk menikmati muzik dan melakukan pergerakan dengan mudah. Antara penjelmaan paling digemari: .. The tarian India perut, tarian Latin, waltzes, dan lain-lain Terdapat disesuaikan khas tarian gelek, sesuai untuk ibu-ibu mengandung, seperti tarian gelek. By the way, namanya tidak secara kebetulan.Lagipun, "perut" - ini adalah kehidupan, dan tarian gelek secara langsung berkaitan dengan pembentukan kultus dewi kesuburan atau Ibu Dewi. Jika anda mendapat untuk khusus sangat pergerakan dihasilkan oleh badan semasa tarian, anda akan melihat bahawa mereka mencerminkan proses persenyawaan, tempoh matang dan, sudah tentu, masa ini memuncak kelahirannya. Pergerakan yang dilakukan semasa tarian, membantu untuk melibatkan bukan sahaja otot abdomen, tetapi juga otot pelvis, yang terlibat secara langsung dalam proses penghantaran. tarian gelek mengajar anda kelonggaran otot dalam yang boleh membantu mengurangkan kekejangan yang menyakitkan yang melahirkan. Di samping itu, menjalankan otot lantai dan perineum pelvik, yang ketara mengurangkan risiko koyakan semasa melahirkan anak. Otot gastrik menerima beban yang diperlukan. Risiko membina vena dan bengkak berkurangan. Simpan bentuk dada yang indah, walaupun selepas kelahiran seorang anak, anda akan dibantu dengan melatih otot-otot pinggang bahu. Ini menyumbang kepada pembentukan postur yang betul dan mengekalkan payudara dalam kedudukan yang betul. Ia juga penting untuk menguatkan otot-otot belakang. Lagipun, ia jatuh kembali pada beban maksimum dengan peningkatan berat janin dan tisu sekeliling.

Menari diperlukan secara teratur.Pelajaran harus diadakan sekurang-kurangnya tiga kali seminggu, dan jangka waktu mereka harus sekitar 20-30 menit. Walau bagaimanapun, di sini adalah perlu untuk mempertimbangkan usia kehamilan dan keadaan kesihatan ibu masa depan. Jangan menari dengan kekuatan. Jika hari ini anda tidak semangat, lebih baik menangguhkan acara pada keesokan harinya. Angkat beban dan pergerakan harus mengikut tahap kesihatan dan tahap latihan fizikal awal, secara beransur-ansur meningkatkan beban. Dalam kes ini, keupayaan dan kemahiran anda untuk menguruskan badan anda sendiri juga akan berkembang dari latihan ke latihan. Oleh itu, anda akan belajar untuk mengekalkan keseimbangan dan dapat menyelaraskan pergerakan anda sendiri. Otot anda akan menjadi lebih kuat dan menjadi lebih elastik.

Загрузка...

Tonton video itu: Stress, Portrait of a Killer - Full Documentary (2008) (Oktober 2019).

Loading...