Siapa yang perlu membayar bil pada tarikh pertama? Mata pandangan menarik

Loading...

Setelah beberapa lama selepas pertemuan dan manifestasi simpati pertama, momen tiba untuk tarikh pertama.

Apa yang perlu dipakai, bagaimana untuk bertindak, apa yang perlu dibincangkan? Banyak soalan timbul di kepala saya, kerana pada kenyataannya, ia adalah pada tarikh penuh pertama, dengan kemungkinan membincangkan isu-isu yang bersifat peribadi, dan tanggapan pertama mengenai pasangan yang berpotensi untuk sepanjang hidupnya dibentuk.

Peluang untuk membuat kesan pertama untuk kedua kalinya, tentu saja, tidak akan. Terdapat satu lagi soalan yang sangat sensitif: "Siapa yang akan membayar di sebuah restoran?"

Biasanya, kanak-kanak perempuan bergantung pada kemurahan hati seks yang lebih kuat, tetapi sekiranya mereka meletakkan bil yang lebih besar di dompet mereka, kerana terdapat kes-kes yang berbeza ...

Seperti yang ditubuhkan di Eropah dan CIS dan mengapa? Apa kata etika?

Dari zaman dahulu lagi, lelaki itu adalah penghasil dan pelindung, dan wanita itu membenarkan dirinya untuk menakluk dan diberikan kepada yang paling kuat.

Menurut peraturan etika, seorang lelaki harus menjemput seorang lelaki pada tarikh pertama dan, mengambil bangsawan dan penjagaan, mengambil semua perbelanjaan.

Ini adalah pendapat tradisional, dan majoriti lelaki dan wanita di Rusia dan negara-negara CIS masih percaya ini.

Di dunia moden tidak ada yang tetap, semua perubahan, peraturan baru secara beransur-ansur masuk ke dalam hidup kita dan apa yang dulu menjadi ketinggian yang tidak senonoh sekarang dalam susunan sesuatu.

Pada zaman moden, wanita yang lemah telah belajar bagaimana untuk mendapatkan wang yang baik, telah menjadi bebas dari segi kewangan dan tidak menganggap ia tidak wajar untuk mengambil langkah pertama mereka sendiri, menjemput seorang lelaki dan, sebagai peraturan, mengambil bahagian atau semua kos itu sendiri.

Ini terutamanya dibangunkan di negara-negara Eropah. Di UK, seorang lelaki dijemput secara tradisional dan bahkan membayar pada tarikh pertama, tetapi pada mesyuarat berikutnya semua bil dibayar 50-50.

Pria Perancis yang ekonomik dan pragmatik membayar untuk wanitanya hanya jika dia membuat kesan yang tidak dapat dilupakan kepadanya dan benar-benar menyukainya.

Siapa yang perlu membayar pada tarikh pertama? Negara yang berbeza mempunyai pendapat yang berbeza mengenai subjek ini.

Di Amerika, adalah kebiasaan untuk pergi pada tarikh secara beramai-ramai: seorang gadis menjemput beberapa teman wanita, dan teman lelaki menjemput rakan-rakan, semua orang hanya membayar untuk dirinya sendiri. Seks pada tarikh pertama untuk rakyat Amerika - satu perkara yang biasa.

Mereka tidak membuat keputusan sendiri di China, tetapi mereka memperlakukan seorang gadis agak berbeza: mereka membayar untuk itu, sementara mereka cuba melakukannya dengan tidak senonoh, tiada seks dan hanya niat yang serius.

Tetapi di Jerman, kanak-kanak perempuan itu sendiri mengundang lelaki, tidak ada yang menentang seks pada mesyuarat pertama dan membayar sendiri.

Orang Sepanyol dianggap paling bebas, mereka hanya mempunyai satu petunjuk untuk membayar tagihan di sebuah restoran yang menyebabkan penghinaan. Kenapa ini berlaku? Hanya orang Eropah yang bijak tidak mahu membazirkan wang dalam keadaan kosong: dia membayar, gadis selama bertahun-tahun tidak dapat memutuskan sama ada dia sesuai untuknya, akhirnya melempar dan dia perlu bermula sekali lagi.

Di sini di Rusia bahawa banyak gadis ingin berkahwin sebelum usia 25-28, dan di Barat, wanita muda tidak terburu-buru dengan keputusan ini.

Mengikut peraturan etika, rang undang-undang itu dibayar oleh orang yang menjemput

Adakah orang yang mengundang membayar?

Menurut peraturan etika dan etika perniagaan, bil di restoran biasanya dibayar kepada mereka yang mengundang. Tetapi ini kemungkinan besar merujuk kepada pertemuan rakan-rakan, rakan sekerja, rakan kongsi perniagaan, tetapi bukan pertemuan pertama antara seorang lelaki dan seorang wanita. Etika sekular memerlukan lelaki untuk merawat mereka yang dipilih dengan berhati-hati, menjaga dan membayar semua perbelanjaan.

Keadaan ini kelihatan tidak masuk akal jika seorang lelaki menjemput seorang gadis, dan pada masa ini apabila rang undang-undang jatuh di atas meja, menunggu dia mendapatkan dompet dari dompetnya. Ya, seorang wanita boleh menawarkan untuk mengambil sebahagian daripada kosnya, tetapi seorang lelakiingin membuat kesan, atau hanya menjaga sahabat, atau mempunyai prinsip-prinsip ini, tidak akan membenarkannya.

Dan tidak kira betapa mandat feminis seorang wanita, isyarat ini akan menjadi menyenangkan baginya dalam jiwanya. Tetapi keadaan apabila seorang lelaki dengan mudah bersetuju dengan cadangan wanita, menyebabkan beberapa sedimen dalam jiwa wanita, akibat dari tarikh pertama mungkin yang terakhir.

Sekiranya saya bergantung pada lelaki? Kemungkinan akibatnya

Situasi:

Lelaki dan gadis itu bertemu di sebuah restoran, dia sangat gagah, ceria, ramah, segala-galanya berjalan dengan baik, tetapi mereka membawa bil dan tiba-tiba dia perlu pergi (panggilan, pergi ke tandas, dan sebagainya). Gadis itu menunggu, 10 minit, 15, 20 pas, dan semuanya menjadi jelas ...

Dan ini berlaku lebih dan lebih kerap, hampir pada setiap langkah, kerana masa telah berubah, dan bilangan lelaki telah menurun.

Pada tarikh pertama, anda hanya perlu mengenal satu sama lain, memahami prinsip kehidupan asas seseorang yang anda pilih dan sampai ke dasar kebenaran, ini benar-benar orang yang anda perlukan. Itulah, tarikh pertama sebagai permainan rolet, anda tidak pernah tahu apa yang akan jatuh, dan ia mungkin berlaku "pecundang".Oleh itu, dalam keadaan apa saja wanita harus bergantung pada diri sendiri!

Agar tidak berada dalam keadaan yang tidak selesa, seorang wanita harus tetap bergantung pada dirinya sendiri.

Adakah saya perlu menegaskan kemerdekaan mereka? Apa yang boleh membawa kepada

Semua orang tahu ungkapan: "Yang membayar untuk gadis itu, itu dia dan ...", sekuel itu terkenal. Oleh itu, wanita sering menunjukkan kemerdekaan kewangan mereka dalam kes-kes tersebut apabila mereka tidak mahu merasa terhutang budi kepada lelaki yang menjemputnya pada tarikh supaya tidak ada ketidakseimbangan.

Tetapi percayalah, masih ada kesatria sebenar di dunia yang tidak berminat. Dengan tingkah laku kita, wanita meletakkan lelaki dalam kedudukan yang sukar. Mereka hanya tidak tahu bagaimana untuk bertindak!

Di satu pihak, lelaki itu tidak mahu gadis tersebut berfikir bahawa membayar bil bermakna meneruskan petang di tempat tidur, tetapi di pihak yang lain dia takut jika dia membenarkan wanita itu membayar sendiri, dia akan berfikir bahawa dia adalah maksud atau bodoh. seperti dia seperti seorang wanita. Oleh itu, tidak perlu merampas dompet dengan rupa sombong, hanya biarkan orang pilihan anda merasa seperti seorang lelaki yang sebenar dan pastikan anda bersyukur!

Adakah perkara keselamatan manusia?

Abad XXI berada di halaman dan wang kini sangat mahal, kadang-kadang ia menjadi lebih penting daripada sifat manusia: persahabatan, pengabdian, cinta. Ia bukan untuk apa-apa yang di Barat, di mana wang lebih bernilai daripada kita, kata-kata yang tidak berperikemanusiaan dan tidak kejam untuk semua kesempatan telah digunakan untuk masa yang lama: "Tidak ada perniagaan peribadi sahaja." Dan begitu wajar apabila dikhianati, ditinggalkan, orang dekat bankrap!

Sudah tentu, dalam dunia moden yang keras dan sinis, perkara keselamatan! Jika seorang pemuda berusia 25 tahun, yang telah mengambil tempat dalam kehidupan, dengan gaji yang baik dan dalam kereta persendirian, mengajak seorang pelajar baru ke sebuah restoran, maka jelas siapa yang harus menanggung semua kos.

Dan jika anak lelaki dan perempuan itu, kedua-dua pelajar dan, selain daripada biasiswa, tidak mempunyai cara untuk hidup, maka akan menjadi logik bahawa mereka, setelah dipersetujui terlebih dahulu, akan pergi ke kafe dan membayar bil itu separuh atau siapa yang boleh.

Pada umumnya, anda tidak perlu menunjukkan keselamatan anda pada tarikh pertama, dengan itu memalukan pilihan anda.

Anda boleh menakutkan seorang lelaki yang baik dengan kelakuan sedemikian, tetapi gigolos di sekeliling anda akan berputar dalam pek.

Bolehkah dia, jika dia bersetuju bahawa anda membayar kedua-duanya?

Nah, bagaimana dengan semak belukar itu? Ia adalah perlu untuk menghadapi kebenaran - terdapat banyak yang kurang ajar! Sudah tentu, di satu pihak - berapa ramai orang yang mempunyai banyak pendapat, dan yang lain - situasi yang berbeza dan perlu dipertimbangkan secara individu.

Situasi satu:

Seorang lelaki yang mempunyai hubungan yang sangat rapat, tetapi sekarang untuk belanjawan yang berasingan, yang ditawarkan untuk pergi ke sebuah kafe untuk secawan kopi, dan anda, tanpa memasukkan kata-kata yang sangat penting, memerintahkan kopi pertama, kedua, dan pencuci mulut yang paling mahal! Lelaki itu tidak menjangkakan perkembangan peristiwa itu dan ditawarkan untuk memecah kos sebanyak separuh.

Bolehkah seorang lelaki muda itu dianggap seorang yang kurang percaya dan seorang yang kurang percaya? Mungkin tidak lebih daripada ya. Begitu juga ia berlaku, memperlakukannya dengan humor dan terus mengenal satu sama lain.

Dan inilah satu lagi contoh, situasi kedua:

Pemuda itu tahu dengan sempurna di mana dan oleh siapa anda bekerja dan gaji anda beberapa kali lebih kecil daripada dia. Tetapi cek di restoran menawarkan untuk membayar separuh.

Adakah dia letih? Berikut adalah prinsip dan kepercayaan yang dia ada, hanya dia percaya bahawa setiap orang harus membayar untuk dirinya sendiri. Tidak kira niat itu seolah-olah serius, tetapi di sini dan tidak ada cara lain dia bertindak dan, apa yang paling mengerikan, mungkin dia akan.Sudah tentu, anda boleh berharap untuk pendidikan semula, tetapi peluang kecil.

Hanya saja, semua gadis-gadis di dalam hati mereka disiksa oleh soalan: "Apa yang seterusnya, bilakah keluarga dan anak-anak akan menjadi? Bagaimana perbelanjaan akan dikongsi, bilakah saya tidak dapat menyumbang kepada anggaran keluarga akibat kelahiran anak? apa tanggungjawab? " Dan di sini adalah perlu untuk berfikir secara serius sebelum mengaitkan kehidupan anda dengan lelaki sedemikian.

Adakah ia benar-benar penting?

Menggambarkan siapa yang sepatutnya membayar pada tarikh pertama, mudah untuk melupakan perkara yang paling penting - tujuan dari tarikh pertama.

Kenapa awak berkencan? Jelas sekali tidak mengetahui siapa yang akan membayar cek itu! Sebaliknya, untuk menghabiskan malam yang tidak dapat dilupakan, nikmati satu sama lain dan membuat kesan yang baik. Jangan lupa tentang perkara utama, tetapi persoalan siapa yang akan membayar cek, biarkan dia pergi ke latar belakang.

Masyarakat moden, bebas dan dunia bebas bukanlah masa untuk mengikuti beberapa peraturan! Orang pintar sendiri menetapkan peraturan kehidupan mereka, prinsip komunikasi dan hubungan dengan orang lain.

Bagaimanapun, perasaan tidak dibatalkan. Dan jika seorang lelaki dan seorang wanita merasa terhubung, mereka mahu memberikan sebanyak mungkin kepada satu sama lain, tidak kira siapa yang membayar cek.

Bukankah itu?

Siapa yang perlu membayar pada tarikh pertama:

Загрузка...

Tonton video itu: Mengisytiharkan Donald Trump yang Benar: Dakwaan Dakwaan Perniagaan & Kehidupannya (2016) (November 2019).

Loading...