Kami menyelesaikan masalah abadi "tiada apa yang perlu dipakai"

Loading...

Melalui tingkap kedai pakaian, sukar untuk tidak melambatkan, menelan air liur. Pada masa-masa ini nampaknya hanya pakaian ini atau blaus comel itu yang boleh membuat anda bahagia. Dan pada masa ini, di rumah, di penjara penjara, buasir sekali-tidak ada pakaian yang tidak diingini yang anda pakai tidak lebih dari dua kali merana.

Jadi ternyata: rumah almari yang penuh dengan perkara-perkara dalam saya ganti kepala tanda bahaya berfikir "Wow, apa Cardigan!" dan "Saya sama sekali tidak akan memakai", tetapi dalam kehidupan sehari-hari, anda masih tidak memberi sepanjang hari dan blaus kegemaran anda dengan jeans yang dari stoking tanpa belas kasihan telah mula kehilangan jenis.

Jadi ternyata: rumah almari yang penuh dengan perkara-perkara dalam saya ganti kepala tanda bahaya berfikir "Wow, apa Cardigan!" dan "Saya sama sekali tidak akan memakai", tetapi dalam kehidupan sehari-hari, anda masih tidak memberi sepanjang hari dan blaus kegemaran anda dengan jeans yang dari stoking tanpa belas kasihan telah mula kehilangan jenis

Ini adalah masalah yang dihadapi oleh ramai wanita.

Antara sebab-sebab utama yang mencetuskan ia:

- keinginan untuk mengisi rasa kosong membeli-belah seketika;

- ketidakupayaan untuk menentang helah pemasaran dan pengiklanan;

- kejahilan memotong optimum, warna dan tekstur yang sesuai dengan angka;

- mengabaikan perkaitan gaya pakaian dalam konteks status dan aktiviti utama.

Mari cuba cari cara untuk keluar dari web ini.

Tentukan dengan gaya

Pertama sekali, anda perlu menganalisis kehidupan anda dengan semua bidangnya: kerja, kehidupan, penjagaan rumah, latihan sukan, tempat kegemaran rakan-rakan, kekerapan petang dan peristiwa-peristiwa serius. Refleksi semacam itu boleh dicat di atas kertas. Ini perlu untuk memahami gaya utama anda, serta gaya gaya lain dan berapa banyak yang anda perlukan (seragam sukan, pakaian rumah, pakaian malam ...). Dalam kebanyakan kes, gaya utama bergantung pada aktiviti profesional, dan mereka yang memakai pakaian seragam semasa waktu kerja harus mempelajari masa lapang mereka dengan lebih terperinci. Gaya utama pakaian: klasik, perniagaan, retro, kazhual, sukan, tidak rasmi dan ketenteraan.

Kami meletakkan perkara-perkara yang teratur di dalam almari

Setelah membuat keputusan, katakan demikian, dengan strategi, anda boleh pergi ke tahap tindakan yang lebih aktif: "revisi" dan "inventori." Kadang-kadang kita tidak ingat apa yang "khazanah" menyembunyikan pintu almari pakaian.

Kita perlukan:

- Beg atau kotak tong sampah;

- lembaran bersih;

- Cermin penuh panjang;

- kamera;

- Notepad dan pen;

- bermakna untuk penyingkiran debu (kain kapas, antistatik).

Peringkat kerja:

1) Di dalam bilik di mana almari berdiri, basuh lantai dan hamparkan lembaran yang bersih di atasnya.

2) Bebaskan semua perkara pada helaian.

3) Habiskan ruang untuk 4 buas pakaian:

- "buang";

- "memberi kepada amal";

- "Saya ragu";

- "cuti."

4) Lap kabinet dari habuk, letakkan di dalamnya anti-rama-rama dan agen wangian.

5) Mula menyusun perkara. Membuat keputusan dengan cepat dan tanpa teragak-agak, lakukan rehat kecil setiap 30-40 minit, agar tidak keterlaluan.

6) Apabila mencuba pakaian, jangan hanya memakai satu perkara, tetapi buatlah ensembles lengkap dengan tujuan tertentu. Mengambil gambar kombinasi yang berjaya dengan menyebarkannya pada permukaan mendatar atau langsung pada diri anda. Ini akan membantu anda untuk tidak melupakan apa dan apa yang telah anda tinggalkan. Dalam nota buku nota yang hilang untuk ensembles khusus untuk kesempurnaan imej.

7) Semua yang jatuh ke dalam kumpulan "membuang" dan "berikan kepada amal" - dari pandangan, dari fikiran, iaitu ke dalam kantung legap dan lebih dekat ke pintu, agar tidak tergoda untuk mengembalikan benda kegemaran yang tidak patut dipakai.

8) Perkara dari timbunan "keraguan" lipatan dalam kotak dan kembali mengurutkannya dalam beberapa hari.

9) Selesaikan semula timbunan dengan perkara-perkara yang anda memutuskan untuk meninggalkan. Pertama, masukkan semua perkara yang tidak sesuai untuk musim ini, membaikinya jika ada keperluan, pek dan bersembunyi sehingga waktu yang tepat. Kedua, semak semua item yang masih ada untuk pembaikan. Jahit butang yang hilang dan jahitan selimut jahit, letakkannya di dalam almari dengan prinsip yang mudah.

Kami membentuk maya "asas pakaian" maya

Semua gambar yang diambil semasa pemindahan kabinet, tandatangan dan semak dengan folder kecil dalam folder "Almari pakaian". Nama-nama boleh: "Kerja", "Restoran", "Latihan", dll.

Kehadiran folder "Almari" pada komputer / telefon pintar / tablet anda akan membantu anda memilih gambar dengan lebih cepat dan juga akan merangsang pemilihan kombinasi baru. Jangan lupa mengisi semula folder apabila anda membeli sesuatu yang baru atau apabila idea hanya muncul. Pastikan folder yang dipanggil "Wish-list" dalam folder ini, letakkan imej apa yang ditulis pada notebook semasa pembersihan. Ia boleh menjadi gambar dari kedai atau gambar yang dimuat turun di rangkaian.Perkara utama adalah bahawa perkara ini benar-benar diperlukan untuk menambah almari pakaian asas anda dan digabungkan dengan benda-benda dari beberapa imej.

Kami membuat pembelian yang disengajakan

Kawalan diri, kawalan kendiri dan sekali lagi mengawal diri. Jangan beli apa-apa dari pakaian, yang tidak ada dalam folder "Wish-list" anda, walaupun anda tersandung "DROP OF PRICES AND SUPERDISCS !!!". Pengecualian hanya boleh dibuat sekiranya anda, sekurang-kurangnya tanpa berfikir, tampil dengan sekurang-kurangnya 5 imej dengan perkara ini dan apa yang ada di rumah, seperti yang mereka katakan, "tanpa bil." Lagipun, apabila pembelian sesuatu melibatkan pembelian orang lain, akhirnya anda tetap tanpa wang, dan tanpa imej holistik.

Kami merancang pakaian pada petang

Pada waktu petang, fikirkan hari ke depan, semak rancangan anda, cari ramalan cuaca. Sekarang dengan bantuan folder "Wardrobe" ajaib anda, anda boleh dengan mudah mengambil gambar (atau imej, jika anda bercadang untuk menukar pakaian) keesokan harinya. Ingat bagaimana anda mengumpul portfolio untuk sekolah, dan menyediakan kaedah yang anda perlukan: pakaian, kasut, aksesori, barang kemas dan kosmetik. By the way, mengenai aksesori adalah peluang yang unik untuk memperkayakan almari pakaian tanpa kos yang hebat.Semua jenis tudung, kolar, capes, cermin mata, sarung tangan dan perhiasan kostum tidak hanya boleh menambah, tetapi juga menyegarkan imej yang sudah bosan.

Загрузка...

Loading...