Ibu, Ayah, saya keluarga yang ideal.

Loading...

Apabila kata-kata "perintah ideal, keluarga ideal, lelaki ideal, wanita ideal" diucapkan, hanya kisah-kisah tentang keadaan yang jauh diingat, kehidupan di mana, sebagaimana yang anda ingat, juga jauh dari sempurna. Seluruh keindahan ideal adalah ia tidak dapat dicapai, ia boleh berubah, dan anda boleh berusaha untuk sekurang-kurangnya seumur hidup anda.

Ingat jika anda telah bertemu dengan banyak keluarga yang ideal dalam hidup anda. Satu atau dua ... Semakin kurang kita menumpukan kepada masalah, semakin sesuai untuk setiap orang kita kelihatannya. Dan apabila tiba-tiba keluarga yang ideal runtuh, maka seluruh dunia runtuh.

Ilusi Ideal

Sebuah keluarga di mana tidak ada perselisihan. Keluarga di mana setiap orang menghormati, menghargai, tidak mengganggu pembangunan. Sebuah keluarga di mana satu untuk semua dan semua untuk satu. Sebenarnya, kita menyebut keluarga yang ideal seperti pulau kesejahteraan, ketenangan, pemahaman di mana seseorang dapat menjauhkan diri dari masalah, memberi tenaga, memanaskan badan. Dalam masa gila kita, semua orang merindukan dunia yang aman dan selesa sebagai kerusi yang lembut.

Tetapi di sini adalah paradoks, tidak kira bagaimana lelaki dan wanita bermimpi mewujudkan keluarga sedemikian, tidak ada apa-apa daripadanya. Selalunya terdapat perselisihan dan percanggahan kepentingan, yang pada akhirnya sering membawa kepada pecah.Seolah-olah sesuatu di dunia telah merosot, atau lelaki dan wanita tidak lagi saling memahami.

"Beritahu saya, datuk, adakah anda dan nenek anda sering bertengkar?"
- Ya, saya mahu membunuh dengan kerap, tetapi untuk perceraian - tidak-tidak-ya!

Dunia moden menjadi terfragmentasi kerana orang semakin banyak mendedahkan keperibadian mereka. Anda boleh memanggil ini pertumbuhan mementingkan diri sendiri, apabila seseorang tidak mahu bersabar dengan apa-apa, tidak bersedia untuk mengorbankan sedikit keselesaannya demi kepentingan orang lain. Tetapi kita mesti mengakui bahawa ini adalah perkembangan logik.

Hit modenisasi patriarki

Para penafsir, pengumuman sering mengadopsi keluarga patriarki dan menawarkan sebagai contoh penyelesaian yang mungkin untuk krisis keluarga. Hierarki yang jelas, masing-masing memenuhi fungsinya, kepentingan keluarga dan hubungan darah adalah di tengah-tengah perkara itu. Tetapi untuk memberikan patriarki pada masa kini adalah seperti membuat setiap wanita susu lembu pada waktu pagi. Secara teorinya, adalah mustahil. Praktikal mustahil dan tidak wajar.

Secara sejarah, nepotisme, keperibadian penting untuk kelangsungan hidup manusia. Bersama - lebih mudah. Sekiranya ekonomi ditubuhkan di negeri ini, industri dan pendidikan berkembang, maka mana-mana orang berusaha untuk pembangunan diri, keperibadiannya menjadi lebih teruk, dan, akibatnya, hubungan keluarga semakin lemah.Ini adalah bagaimana mekanisme ini kelihatan dari sudut pandangan dunia material.

Tetapi bagaimanakah dari sudut pandang emosi, kesihatan rohani seseorang? Lagipun, walaupun "roll-field" individu yang bebas dari segi ekonomi dan intelektual, mahu mempunyai sesuatu yang "mengikatnya", menentukan kepunyaan akar-akar tertentu.

Pencarian untuk keluarga bukan dengan darah

Salah satu tanda-tanda kemodenan saya akan memanggil "pencarian akut untuk jiwa-jiwa kementrian." Sudah tentu, seseorang selalu bercita-cita untuk saudara-saudara darah untuk menambah rakan rohani, tetapi persahabatan itu akan bertindih dengan persaudaraan tidak akan berlaku pada skala sedemikian.

Anda bertanya kepada diri sendiri, berapa lama anda telah melawat sepupu kedua anda, adakah anda masih ingat tarikh lahir semua anak saudara lelaki sepupu anda? Dan iklan sosial ini "Panggil ibu bapa kamu" - itu hebat, tetapi sangat biasa. Dan kawan-kawan, orang-orang yang berfikiran selalu bersama kami, dan dalam banyak cara lebih akrab dan lebih dekat daripada yang lain.

Sudah tentu, semuanya dapat dijelaskan oleh pertumbuhan egoisme, oleh fakta bahawa seseorang cenderung untuk menarik dari dunia sendiri sendiri seperti. Dan itu sebabnya orang mencari jejak dari budaya dan negara yang berbeza, menukar agama mereka dan terlibat dalam beberapa amalan secara serentak, dan menukar suami mereka atas alasan yang sama.Masa sedang mempercepatkan, mempercepatkan, mempercepatkan, dan dalam satu kehidupan jika seorang lelaki yang hidup kehidupan yang beberapa orang yang berbeza.

Kadang-kadang, kehidupan manusia seolah-olah saya dalam bentuk gegelung: setiap milimeter benang membolehkan untuk mendedahkan di dunia ini mana-mana personaliti tertentu. Orang-orang ini tertarik kepada orang dan keadaan. Itulah persoalan, pola apa benang ini perlu ditenun? Apakah maksud ini berehat? Bolehkah saya melihat permaidani ini bukan dari segi benang yang ditarik, kemudian dilepaskan, kemudian ditamatkan dengan tali leher, dan melihat dia mata-master weaver?

Keluarga yang ideal - dalam kebetulan cita-cita

Banyak kali mereka berkata (walaupun malu untuk mengulangi) yang datang dekat dengan apa yang dalam pemahaman anda boleh dianggap ideal, ia adalah mungkin hanya jika anda dan pasangan anda akan mempunyai sesuatu yang sama di luar diri sendiri - kepentingan bersama atau matlamat yang sama. Ini akan, seperti lilin, mengikat sarang lebah sarang lebah peribadi anda.

Seluruh kesukaran adalah matlamat dan kepentingan material berubah begitu cepat. Dan anda perlu sama ada untuk menetapkan matlamat anda sendiri untuk jarak yang pendek atau untuk berusaha untuk matlamat tertinggi.

Sumber: Akhbar internet The One World

Загрузка...

Tonton video itu: Ibunda Raisa Ungkap Kriteria Calon Menantu Ideal (November 2019).

Loading...